Meten van arteriële vaatstijfheid

V O O R K O M E N   I S     B E T E R    D A N     G E N E Z E N
Meet nu hoe het met de gezondheid van je bloedvaten is.

Metingen:

• Arteriële verstijving
  • Evaluatie van de vitamine K status
  • pO2 (zuurstof)
  • Hartritme
Schermafbeelding 2018-10-23 om 20.03.08
Principe van de meting De StiffnoGraph meet de arteriële verstijving gebaseerd op de ‘versnelde plethysmografie (APG)’ techniek. De lichtabsorptie door het pulserende bloed in de kleine vaten in de vingertop wordt gemeten met behulp van een lichtbron en fotodetector. De veranderingen in bloedvolume worden weergegeven als een piekenpatroon in het plethysmografie (PPG) signaal. Het APG signaal wordt afgeleid van het PPG signaal met behulp van software: een karakteristiek patroon van 5 pieken toont de arteriële stijfheid.
Schermafbeelding 2018-10-23 om 19.37.41

Arteriële verstijving

Arteriële verstijving is een normaal verouderingsproces, maar kan worden versneld door aandoeningen zoals suikerziekte, overgewicht en hoge bloeddruk. De wanden van de bloedvaten verliezen hun elasticiteit; dit leidt tot toename van de bloeddruk, toegenomen werkdruk voor het hart en schade aan kleine vaten in de organen. Arteriële verstijving is een belangrijke risicofactor voor hart- en vaatziekten, de nummer 1 doodsoorzaak wereldwijd met 31% van alle sterfgevallen.

Schermafbeelding 2018-10-23 om 19.37.54
Arteriële verstijving verhoogt het risico op: Hoge bloeddruk Hartinfarct Hartfalen Herseninfarct Nieraandoeningen etc. Vroegtijdige detectie is nodig om preventieve maatregelen te kunnen treffen en op tijd te starten met behandeling indien nodig.

Youtube filmpje

• Meting, voedingsadvies en indien noodzakelijk orthomoleculaire middelen?.

Alie Wouda                                                                                               Natuurpraktijk Aurora

• Vreedepeelweg 4
    5986 NW Beringe