Verpest suiker je huid!

Schermafbeelding 2014-01-15 om 13.58.13
Waarom heeft u vaak behoefte aan suiker in de vorm van donuts , cupcakes , bitterkoekjes , gebak, enz. of zelfs suikerhoudende dranken, om door moeilijke momenten van die dag heen te komen? Ieder van ons weet dat suiker slecht is voor de gezondheid omdat we er van groeien, en dat het te slecht is voor een gezond gebit . Maar hoe zit het met de huid? Ja , dat klopt . Te veel suiker kan leiden tot fijne lijntjes , rimpels en versoepeling van de huid, die leiden tot veroudering. Waarom betalen we veel geld aan anti – aging producten en huidbehandelingen, terwijl de schade simpelweg de oorzaak is van de inname van te veel aan suiker?

praktijkvoorbeeld
Zesendertig -jarige Anamika Desai leed aan huidproblemen zoals overtollige pigmentatie, rimpels en eczeem op de stam (een deel van het lichaam met uitzondering van hoofd, nek en ledematen) . Na uitgebreide tests , werd ze gediagnosticeerd met type 2 diabetes en de ziekte van Crohn (waarbij ontsteking van het slijmvlies van het spijsverteringsstelsel) van de darm . Toen Anamika een  glutenvrij dieet kreeg, als onderdeel van haar behandeling, is haar huid  binnen een maand sterk verbeterd.

Te veel suiker oorzaken veroudering
' Wanneer suiker wordt ingenomen , in welke vorm dan ook, het zij brood , cake of zelfs aardappelen of ruwe suiker , begint het  ' gylcation ' proces in het lichaam . Het bindt aan de elastine en collageenvezels en leidt tot de afbraak van deze belangrijke eiwitblokken in de huid die verantwoordelijk zijn voor de elasticiteit en soepelheid van de huid . Dit glycatie proces veroorzaakt ontsteking in het systeem en leidt tot verdere afbraak van de collageen -en elastinevezels . Dit alles resulteert in de vorming van rimpels , fijne lijntjes , losse huid , die allen tekenen zijn van veroudering, 'legt esthetisch arts en anti – aging expert Dr
Jamuna Pai uit.

Schimmelinfecties en eczeem.
Dermatoloog dr. Satish Bhatiais is  het er ook mee eens dat de consumptie van teveel suiker slecht is voor de huid. ” Verhoogde suikergehalte veroorzaakt  vermeerdering van schimmelinfecties en eczeem in de lever of colon. Deze veroorzaken fibrine afzettingen in de huid wat weer leidt tot slapte of rimpels , ‘ zegt hij.

Suiker verslaving onder jongeren, vrouwen meer beïnvloed
Suiker wordt beschouwd als een ‘ comfort food ‘ , omdat het eten van suiker een stoot energie geeft . Als je moe bent of gestresst , vooral als je een paar uur niet gegeten bent, geeft de bloedsuikerspiegel  jou dat gevoel van vermoeidheid, waardoor je prikkelbaarheid en humeurigheid  toenemen. Suikerhoudende voedingsmiddelen verhogen je bloedsuikerspiegel snel waardoor de vermoeidheid, prikkelbaarheid en humeurigheid verbetert. Stemmingswisselingen zij in dit geval geassocieerd met een lage bloedsuikerspiegel. Dit verhoogt de suiker verslaving tussen de maaltijden door.
‘ In de wereld van vandaag, hebben meer en meer mensen huid probleem die te wijten zijn aan suiker verslaving . Ze komen voor bij beide geslachten en van alle leeftijdsgroepen , vanaf een tiener, die spanning heeft  als gevolg van de examens , of een persoon op middelbare leeftijd die geconfronteerd wordt met concurrentie op het werk, of  om vrouwen die in de menopauze komen. Professionals met zeer stress volle banen zoals investment bankers , media personeel , ondernemers , enz. zijn de groepen die een hoger risico hebben op huidproblemen , ‘ zegt dr. Pai .
Dr Bhatia ziet  suiker verslaving in de leeftijdsgroep van 25 jaar en ouder. Ook vrouwen worden meer getroffen door huid problemen als gevolg van overmatige consumptie van suiker . Hoge stress banen met onregelmatig eten , geen oefening , onregelmatig slaappatroon en zittend werk zijn meer vatbaar .

Diabetici meer vatbaar voor huidproblemen
Omdat teveel suiker slecht is voor de huid, betekent dit dat mensen met diabetes vatbaarder zijn  voor huidproblemen? Dr Pai  heeft in haar praktijk vaker mensen gezien op jonge leeftijd die lijden aan diabetes en ze zegt dat hun de glycosylering proces verhoogd is als gevolg van de hyperglycemie , die tekenen hebben van versnelde veroudering. Versnelde veroudering van de huid is merkbaar bij diabetespatiënten , waar glycation is toegenomen als gevolg van de hoge serumglucosegehalte , zegt ze .

Wil je op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen, voeg me dan toe als vriend op Facebook

1 thoughts on “Verpest suiker je huid!