6 Tekenen vooraf voordat een vrouw een hartinfarct krijgt

Een maand voor een hartinfarct begint je lichaam je al te waarschuwen, dit zijn 6 aanwijzingen speciaal voor vrouwen.

Wanneer je de volgende 6 aanwijzingen herkent raadpleeg dan een arts.

1. Zwak gevoel – Eén van de meest voorkomende symptomen is het gevoel dat je lichaam verslapt. Je lichaam voelt zwak omdat er een ader bij je hart is verbouwd. Dit betekent een minder optimale bloedsomloop en doorbloeding. Je spieren krijgen zo minder zuurstof wat resulteert in spierslapte en het gevaar van vaker vallen.
  2.  Duizeligheid en zweten – Dit is ook het gevoel van een verminderde bloedcirculatie. Wanneer er minder bloed naar je hersenen wordt gepompt kan je je duizelig gaan voelen. Je lichaam kan ook klam en zweterig aanvoelen. Je hersenen hebben voldoende bloed en zuurstof nodig om je lichaam goed te laten werken.
  3.  Pijn tussen de schouderbladen – Wanneer je tussen je schouderbladen voelt hoeft dit natuurlijk niet direct te betekenen dat er iets mis is met je hart. Wanneer je tot de risicogroep behoort is het goed om wel direct een arts om advies te vragen De druk op je borst zal in het geval van een aankomende hartaanval steeds meer toenemen. De druk en pijn kan ook uitstralen naar andere delen van het lichaam zoals armen, schouders en buik.
  4. Verkoudheid of griep – Veel vrouwen die ooit een hartaanval hebben gehad omschrijven griepachtige symptomen in de periode voordat de hartaanval toesloeg.Sommige ervaarden ook misselijkheid en braken.
  5. Vermoeidheid – Voel je je vaak moe? Vermoeidheid is ook een symptoom dat er een minder goede doorbloeding van je hart is. Wanneer je hart een slechte bloedtoevoer heeft moet het harder werken om je bloed rond te blijven pompen. Dit voel je doordat je vermoeid raakt.
  6. Kortademigheid – Een andere waarschuwing van je lichaam is kortademigheid. Wanneer de bloedvaten vernauwen krijgen ook je longen minder bloed waardoor ze minder goed hun werk kunnen doen. Je hart en longen werken nauw samen. Wanneer één van de twee minder goed werkt heeft dit direct een effect op de andere.

Deel dit artikel op Facebook zodat iedereen weet waar ze op moeten letten. Met deze kennis kan je levens redden!

Vreedepeelweg 4
5986 NW BeringeE: info@natuurpraktijkaurora.nl